سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روستای انامق X

بازی آنلالین X

فرهنگ و هنر X

ورزش X

اخبار X

سرزمین دانلود X

دانلود رایگان X

سایت مذهبی X

  • کد نمایش افراد آنلاین
  • مکان تبلیغ X

    تبلیغات شما X

    مترجم آنلاین

    برای ترجمه کردن متن کلیک کنید

    
  • انجمن
  • داروها و درمانهای محلی

    درمان بریدگی بر اثر چاقو یا هر چیز برنده : برای درمان این جور زخمها و بریدگیها سه نوع در مان از قدیم متداول است اولی عبارت از این است که به داخل زخم روغن حیوانی می ریزند که حالت مایع و ولرم دارد . اهالی اعتقاد دارند که روغن حیوانی حالت ضد عفونی کننده دارد واز عفونت وچرک زخم جلو گیری می کند . درمان دوم عبارت از این است که وقتی فصل ینجه سبز باشد کمی ینجه می جوند و روی زخم می گذارند و معتقدند که گیاه ینجه دارای خاصیت ضد عفونی کننده و قط کننده فوری خونریزی دارد . ودرمان سوم این است که جای زخم را به داخل خاک خشک فرو می برند تا از خونریزی جلو گیری کندذ البته این روش بیشتر در کوه و صحرا که دیگر درمانها امکان پذیر نیست صورت می پذیرد .

    درمان شکم درد : روستاییان بر این باورند که شکم درد بیشتر بر اثر قلنج شدن است و برای درمان آن سه درمان محلی وجود دارد اولی این است که جای قلنج شده (که معمولاً پشت فرد است ) را مالش می دهند و بعداً قلنج ها را با گذاشتن دو سر زانوی پا بر پشت شخص ، می شکنند . درمان دوم این است که به شخص عرق نعنا می دهند که تسکیندگی دارد . درمان سوم این است که هجمت می کنندالبته این کار در قلنج های سفت و سخت صورت می گیرد .   

     درمان سوختگی نواحی بدن : برای درمان سوختگی یک راه از قدیم باب شده است که آن هم ریختن روغن حیوانی مایع ولرم بر روی ناحیه سوختگی است که از عفونت وچرک کردن جلوگیری می کند .

    درمان دندان درد : برای درمان دندان درد سه راه محلی در روستا وجود دارد اولی گذاشتن نمک بر روی دندان و دومی گذاشتن چای خشک بر روی دندان و بالاخره جویدن آدامس سفید بدون شکر است .

    درمان گلو درد و چرک سینه : در این حالت جوشانده ای از پونه (یارپیز) ، ختمی ، ائیده یرپاخی ، درست می کنند وبه شخص می دهند .

    درمان داشتن حالت استفراغ : برای درمان این حالت شربت گیواس (اوشگون) به فرد می دهند .

    درمان در رفتگی عضلات : برای درمان این حالت روغن حیوانی و آرد را باهم و یا خرمای سیاه را با دمبه گوسفندی قاطی می کنند و بر روی ناحیه در رفتگی می مالند تا نرم و لطیف بماند و برای جا انداختن عضله به سراغ متخصصین تجربه این کار می برند .

    پیشگیری از سرما خوردگی : در این حالت اسفند دود می کنند که حالت ضد عفو کنندگی هوا را دارد و از پخش میکروبها جلو گیری می کند .

    درمان کمر درد وزانو درد : برای درمان این حالت دو روش وجود دارد اولی اینکه روغن حیوانی و آرد را بر روی آتش قاطی می کنند و بر روی ناحیه درد می مالند که حالت تسکین دهندگی و نرم کنندگی عضله را دارد و درمان دوم این است که خرمای سیاه و دمبه گوسفند و عسل کهنه (که حداقل دوسال مانده) را باهم قاطی کرده بر روی ناحیه درد می گذارند .
    گردآورنده:رجب لطفی




    تاریخ : یکشنبه 92/12/18 | 12:33 صبح | نویسنده : نبی شکری | نظر

    Nabi65@ymail.com

    با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، به وبلاگ من خوش آمدید .لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وبلاگ ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما در بهتر شدن کیفیت مطالب وبلاگ کمک کنید







    ذکر ایام هفته


    داستان روزانه
    فال روزانه